Regulamin sklepu internetowego.
Sklep pod adresem boskie-zakupy.pl jest sklepem internetowym prowadzonym przez Adriana Smysło prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Boskie, nr NIP: 5651391731, nr REGON: 541030640 , w ramach wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.
Wstęp.
Niniejszy Regulamin został sporządzony w oparciu o przepisy prawa obowiązujące na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i określa zasady działania sklepu internetowego, funkcjonującego pod domeną boskie-zakupy.pl oraz świadczenia i korzystania z Usług.
Regulamin określa prawa i obowiązki Klientów, a także prawa, obowiązki i zakres odpowiedzialności Boskie Adriana Smysło (dalej „Boskie-zakupy”) jako podmiotu zarządzającego i prowadzącego Sklep, w szczególności zasady korzystania ze Sklepu Internetowego www.boskie-zakupy.pl, składania zamówień na produkty dostępne w Sklepie Internetowym www. boskie-zakupy.pl, dostarczania zamówionych produktów Klientowi, uiszczania przez Klienta ceny sprzedaży produktów, uprawnienia Klienta do anulowania zamówienia i odstąpienia od umowy oraz zasady składania i rozpatrywania reklamacji.
Nazwa Sklepu, jego koncepcja, wygląd graficzny, logo, elementy grafiki, znaki towarowe, oprogramowanie oraz baza danych podlegają ochronie prawnej.
Część I. Sklep internetowy.
Definicje.
Czas realizacji zamówienia – jest to czas, w jakim zostanie dokonane skompletowanie i wysłanie zamówienia wybraną przez Klienta formą dostawy;
Dni robocze – wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
Klient - (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą;
Konsument - osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Konto Klienta - baza zawierająca dane Klienta służące do realizacji składanych zamówień, historię zamówień, preferencje klienta dotyczące wybranych funkcjonalności sklepu, dane dotyczące wpłat z tytułu zamówień;
Koszyk – funkcjonalność umożliwiająca Klientowi ustalenie i modyfikację danych zamówienia, w szczególności takich jak: adres dostawy, ilość produktów, dane do faktury, sposób płatności, sposób dostawy.
Podmiot realizujący płatność – zewnętrzny w stosunku do Boskie-zakupy podmiot, pośredniczący przy realizacji płatności za pomocą przelewu bankowego lub kartą płatniczą.
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, dokonująca czynności prawnej we własnym imieniu w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej.
Przelew bankowy - płatność wykonywana przez Klienta w banku poprzez konto internetowe lub stacjonarne lub na poczcie;
Przesyłka płatna przy odbiorze towaru (za pobraniem) – płatność wykonywana przez Klienta z możliwością opłacenia zamówionych produktów przy ich odbiorze;
Adres firmy – al. Szajnowicza-Iwanowa 13b/21, 25-636 Kielce;
Sprzedawca – Adriana Smysło prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Boskie Adriana Smysło wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadająca: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: al. Szajnowicza-Iwanowa 13b/21 Kielce, NIP 565-139-17-31, REGON 541030640, adres poczty elektronicznej: biuro@boskie-zakupy.pl, numer telefonu: 510192990
Sklep - sklep internetowy działający pod adresem www.boskie-zakupy.pl, sprzedający produkty znajdujące się w jego ofercie za pośrednictwem Internetu;
Strona produktowa – strona w Sklepie, na której umieszczone są informacje dotyczące produktu.
Towar/Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
I. Postanowienia ogólne
- Sklep prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet. Informacje na temat towarów Sklep zamieszcza na stronie www.boskie-zakupy.pl
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na produkty, niezbędne jest:
a) urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari;
b) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail). - Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga rejestracji. Samodzielne składanie zamówień przez Klienta na produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest po zarejestrowaniu się zgodnie z postanowieniami pkt II regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia bez rejestracji.
II. Rejestracja
- W celu rejestracji w Sklepie (założenia konta Klienta) należy wypełnić formularz rejestracyjny, podając imię i nazwisko lub nick (pseudonim), adres e-mail oraz hasło, zaakceptować regulamin Sklepu oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany, rozwiązania i prawidłowej realizacji usług świadczonych drogą elektroniczną oraz do realizacji zamówień Klienta.
- Rejestracja w Sklepie, jak również korzystanie z funkcjonalności Sklepu, są nieodpłatne.
- Po zarejestrowaniu się w Sklepie każdorazowe logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym.
- W celu usunięcia konta Klienta ze Sklepu należy wysłać wiadomość elektroniczną z prośbą o usunięcie konta do Sprzedawcy z adresu poczty elektronicznej aktualnie zarejestrowanego w Sklepie Internetowym.
III. Zasady korzystania ze Sklepu
- Logowanie do Sklepu odbywa się poprzez wpisanie w formularzu logowania adresu e-mail oraz hasła podanych przy rejestracji konta Klienta. Dane podane przy rejestracji konta mogą zostać zmienione po zalogowaniu się na konto Klienta (zakładka „Moje konto”).
- Wszelkie nieprawidłowości w działaniu Sklepu www.boskie-zakupy.pl mogą być zgłaszane Sprzedawcy. Reklamacje dotyczące produktów mogą być zgłaszane stosownie do postanowień § 9 regulaminu.
- Zgłoszenia, o których mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu, będą rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia.
- Klient zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy loginu i hasła do swojego konta w Sklepie. W granicach wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa odpowiedzialnym za wszelkie działania związane z posługiwaniem się loginem i hasłem do danego konta w Sklepie jest Klient, przy czym hasło stanowi informację poufną do wyłącznej wiadomości Klienta.
IV. Informacje o towarach
- Informacje o produktach dostępnych w asortymencie Sklepu www.boskie-zakupy.pl stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Ceny Produktów wskazanych na stronach internetowych Sklepu:
a) zawierają podatek VAT i podawane są w złotych polskich;
b) nie zawierają kosztów dostawy. Koszty dostawy zależą od sposobu dostarczenia produktu do Klienta, od wartości oraz wielkości zamówienia i podawane są przy wyborze sposobu zapłaty i dostawy produktu przez Klienta. Całkowity koszt zamówienia (tj. cena produktów wraz z kosztami dostawy) wskazany jest w koszyku przed złożeniem zamówienia przez Klienta. - Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach produktów oraz do przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych oraz wyprzedaży. Uprawnienie, o którym mowa w poprzednim zdaniu, nie ma wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
- Dostawa towaru odbywa się w wybrany przez Klienta i określony w zamówieniu sposób. Aktualna tabela zawierająca informacje o kosztach dostawy dostępna jest na stronach pomocy w sekcji "Informacje" Opcje dostawy.
- Promocje w Sklepie nie podlegają łączeniu, o ile regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
- Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba towarów i realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień na te towary, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży.
V. Warunki realizacji zamówień
- Klient może składać zamówienia:
a) 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu za pośrednictwem strony internetowej www.boskie-zakupy.pl;
b) drogą e-mail pod adresem: biuro@boskie-zakupy.pl - W celu złożenia zamówienia należy:
a) zalogować się do Sklepu www.boskie-zakupy.pl lub skorzystać z możliwość złożenia zamówienia bez rejestracji;
b) wybrać produkt będący przedmiotem zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
c) wybrać sposób dostawy (sposób dostarczenia produktu);
d) w przypadku gdy zamówienie będzie odebrane przez Klienta oznaczonej tej opcji;
e) wpisać dane odbiorcy zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa produktu a także podać numer telefonu do kontaktu w sprawie odbioru.
f) wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane do odbioru zamówienia, jeżeli Klientowi ma zostać wystawiona faktura VAT;
g) wybrać formę płatności;
h) kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę” albo „Zamawiam i płacę przy odbiorze”, w zależności od wyboru formy płatności. W przypadku złożenia zamówienia bez rejestracji możliwe jest tylko kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę”; - W przypadku płatności z góry – opłacić zamówienie w jeden z dostępnych sposobów płatności.
- Sprzedawca jest uprawniony do wprowadzenia maksymalnej ilości sztuk danego produktu objętej jednym zamówieniem.
- Złożenie zamówienia przez Klienta oznacza złożenie Sprzedawcy oferty zawarcia umowy sprzedaży (kupna) zamówionego produktu/produktów.
- Niezwłocznie po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje na podany przez siebie adres e-mail potwierdzenie rejestracji zamówienia. Potwierdzenie rejestracji zamówienia jest oświadczeniem Sklepu o przyjęciu oferty, o której mowa w ust. 5 powyżej.
- Przedmiot zamówienia może być dostarczony do Klienta w zależności od jego wyboru:
(a) na adres wskazany przez Klienta przy rejestracji;
(b) na adres wskazany przez Klienta w zamówieniu; - Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ograniczenia sposobów dostawy oraz form płatności w stosunku do Klienta, który:
a) co najmniej jednokrotnie nie odebrał przedmiotu zamówienia przesłanego przesyłką kurierską;
b) co najmniej jednokrotnie nie odebrał przedmiotu zamówienia z Siedziby firmy; - W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia z innych przyczyn, w tym także jeśli zakup ich od dostawców nie będzie możliwy w czasie przewidzianym na realizację zamówienia, Sprzedawca poinformuje Klienta o zaistniałej sytuacji wysyłając wiadomość na wskazany przez Klienta adres e-mail lub drogą telefoniczną, w terminie wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- W przypadku, gdy realizacja części zamówienia nie będzie możliwa z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, Sprzedawca może zaproponować Klientowi:
(a) anulowanie całości zamówienia;
(b) anulowanie zamówienia w części, w której realizacja nie jest możliwa w wyznaczonym terminie
(c) podział zamówienia i wyznaczenie nowego terminu realizacji w odniesieniu do tej części zamówienia, której realizacja nie jest możliwa w pierwotnie wyznaczonym terminie (wysłanie składających się na zamówienie produktów zostanie dokonane w kilku odrębnych przesyłkach, Klient nie będzie ponosił dodatkowych kosztów). - W przypadku gdy Klient nie wybierze żadnego ze sposobów realizacji zamówienia w sytuacji, o której mowa w ust. 10 niniejszego paragrafu (w tym również w przypadku braku możliwości nawiązania kontaktu z Klientem z przyczyn nieleżących po stronie Sprzedawcy), Sprzedawca dostarczy Klientowi produkty, co do których zamówienie może być zrealizowane w terminie, w pozostałym zakresie zamówienie zostanie anulowane, o czym Klient zostanie powiadomiony na adres poczty wskazany przez Klienta w procesie składania zamówienia. Klient może odstąpić od umowy w zakresie, w jakim została zrealizowana, na zasadach określonych w pkt X regulaminu.
- W przypadku gdy Klient nie podejmie żadnej decyzji w sytuacji, o której mowa w ust. 10 niniejszego paragrafu (w tym również w przypadku braku możliwości nawiązania kontaktu z Klientem z przyczyn nieleżących po stronie Sprzedawcy), Sprzedawca może anulować zamówienie w całości.
- W przypadku anulowania zamówienia w sytuacji wskazanej w ust. 10-11 niniejszego paragrafu, jeśli zapłata za przedmiot zamówienia została dokonana z góry, Sprzedawca zwróci Klientowi zapłaconą kwotę (lub jej części w przypadku realizacji zamówienia w części) zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Zasady zwrotu należności zostały szczegółowo opisane w pkt XI regulaminu.
- W przypadku podania przez Klienta błędnego lub niedokładnego adresu, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu przedmiotu zamówienia
- Świadczenie przez Boskie-zakupy usług drogą elektroniczną w zakresie umożliwienia Klientom składania zamówień na towary oferowane przez Boskie-zakupy za pośrednictwem Sklepu internetowego jest nieodpłatne i ma charakter jednorazowy. Usługa ulega zakończeniu bezpośrednio po zrealizowaniu zamówienia przez Boskie-zakupy albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania przez Klienta składania zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego. Klient, który złożył zamówienie i wybrał płatność za pobraniem, ma prawo anulować zamówienie (Klientowi przysługuje umowne prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży) do momentu nadania przez Boskie-zakupy przesyłki z przedmiotem zamówienia do Klienta. Oświadczenie woli o anulowaniu zamówienia może zostać złożone najpóźniej w ciągu 1 godziny od momentu potwierdzenia zamówienia przyciskiem „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”, poprzez wysłanie na adres email: biuro@boskie-zakupy.pl wiadomości o treści „Proszę o anulowanie mojego zamówienia o numerze …. (z podaniem numeru zamówienia)”, bez konieczności podawania przyczyny.
VI. Modyfikacja zamówienia
- Klient może dokonywać zmian w zamówieniu. Zmiany mogą dotyczyć rezygnacji z całości bądź z części produktów składających się na zamówienie - o ile produkty nie posiadają statusu „skompletowane”.
- Zmian w zamówieniu można dokonywać na stronie Sklepu www.boskie-zakupy.pl w zakładce „Twoje konto” lub klikając w link wysłany w mailu potwierdzającym złożenie zamówienia dla zakupów bez rejestracji, lub kontaktując się ze Sprzedawcą.
- Klient otrzyma potwierdzenie dokonania zmian lub anulowania zamówienia na adres poczty elektronicznej wskazany przez Klienta w procesie składania zamówienia.
VII. Formy płatności i dostawy
- W przypadku złożenia zamówienia przez zarejestrowanego Klienta zapłaty można dokonać:
a) podczas odbioru przedmiotu zamówienia po dostarczeniu go przez firmę kurierską - gotówką. W tym przypadku realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia zamówienia w Sklepie www.boskie-zakupy.pl;
b) przed odbiorem przedmiotu zamówienia (płatność z góry) – przelewem na konto Sprzedawcy podane podczas składania zamówienia. W tym przypadku realizacja zamówienia nastąpi po otrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia poprawnego wykonania płatności przez podmiot realizujący płatności. - Klient bez rejestracji może złożyć zamówienie wyłącznie z dostawą na terenie Polski, w takim przypadku Klient może zapłacić jedynie przed odbiorem przedmiotu zamówienia (płatność z góry) - przelewem bankowym lub kartą płatniczą w jednym z systemów płatności elektronicznych akceptowanych w danym momencie przez Sprzedawcę. W tym przypadku realizacja zamówienia nastąpi po otrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia poprawnego wykonania płatności przez podmiot realizujący płatności.
- Forma płatności może być uzależniona od rodzaju produktu i/lub miejsca odbioru zamówienia.
- W tytule przelewu należy podać numer zamówienia, numer klienta, dane osobowe.
- W przypadku wybranych produktów Sklep zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych sposobów dostarczenia zamówień lub form dokonania zapłaty za zamówienie.
- W przypadku zamówień przesyłanych za granicę, Sprzedawca zastrzega płatność przelewem z góry.
VIII. Czas realizacji zamówień
- Czas realizacji zamówienia jest podawany przy każdym Produkcie. Jest to orientacyjny czas liczony od momentu przyjęcia zamówienia do realizacji do chwili wysłania paczki.
- Czas realizacji zamówienia jest podawany z uwzględnieniem terminu skompletowania wszystkich zamówionych produktów. Czas realizacji zamówienia uzależniony jest od dostępności danego produktu.
- Zamówienia wysyłkowe są dostarczane za pośrednictwem kuriera pod wskazany w formularzu zamówieniowym adres pocztowy.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie towaru lub opóźnienie w dostawie spowodowane błędnym lub niedokładnym adresem podanym przez Klienta.
IX. Warunki reklamacji
- Wszystkie towary dostępne w Sklepie pochodzą z legalnego źródła, są oryginalne i posiadają gwarancję jakości producenta.
- Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w Sklepie w związku z niezgodnością towaru z umową lub stwierdzeniem jej wad.
- W takim przypadku Klient / Konsument powinien odesłać na swój koszt, odpowiednio zabezpieczony towar przesyłką pocztową/kurierską na adres Sprzedawcy: ul. Warszawska 147, 25-547 Kielce lub dostarczyć go do Siedziby firmy. Do odsyłanego towaru należy dołączyć dokument zakupu.
- W przypadku płatności przy odbiorze Klient jest zobowiązany do sprawdzenia przesyłki w obecności kuriera. W związku ze stwierdzeniem wad towaru z umową, konieczne jest sporządzenie przez Klienta protokołu zniszczeń wraz z kurierem.
- Sklep nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
- Reklamacje rozpatrywane są najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania przez Sprzedawcę przesyłki z reklamowanym towarem. W przypadku uznania reklamacji, towar uszkodzony zostanie naprawiony albo wymieniony na inny, pełnowartościowy, a jeśli będzie to już niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania zapasów towaru), Sklep zwróci Klientowi równowartość ceny towaru lub zaoferuje mu inne, dostępne w Sklepie towary do wyboru.
- Klient nabywający produkt w celu związanym bezpośrednio z jego z działalnością zawodową lub gospodarczą (Klient niebędący konsumentem) ma prawo złożyć reklamację stosownie do obowiązujących w tej mierze przepisów prawa, przy czym odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne produktów ogranicza się do kwoty, jaką Klient zapłacił Sprzedawcy za nabycie danego produktu.
- Dostarczenie (zwrot) uszkodzonej lub niezgodnej z opisem przesyłki powinno nastąpić w ciągu maksymalnie 14 dni od daty sprzedaży (odbioru). Po tym terminie reklamacje nie będą uwzględniane.
- Nie stanowią podstawy reklamacji różnice w wyglądzie towarów dostarczonych z zamówionymi, oglądanymi na stronie internetowej Sklepu, które to różnice mogą wynikać z innych ustawień (parametrów) monitora Klienta.
- POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:- Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację.
Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595. - Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne.
Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. - Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
- Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
X. Rezygnacja z zamówienia oraz odstąpienie od umowy
- Klient może zrezygnować z zamówienia, jeśli składające się na nie Produkty nie zostały jeszcze przygotowane do wysyłki:
a) kontaktując się ze Sprzedawcą;
b) samodzielnie anulując zamówienie na stronie Sklepu www.boskie-zakupy.pl - Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży produktu zakupionego w Sklepie www.boskie-zakupy.pl w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych bez podawania przyczyny oraz bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w ust. 6 poniżej.
- Bieg terminu do odstąpieniu od umowy rozpoczyna się od daty otrzymania zrealizowanego zamówienia
- Odstąpienie od umowy zgodnie z ust. 2 powyżej wymaga złożenia oświadczenia na piśmie w terminie wskazanym w ust. 2 powyżej.
- W takim przypadku Konsument zobowiązany jest do zwrotu Sprzedawcy Produktu w stanie niewykraczającym poza konieczny do stwierdzenia charakter produktu, a także jej cechy i funkcjonowanie. Zwracany przez Konsumenta Produkt powinien zostać sposób odpowiednio zabezpieczony, w sposób zapewniający brak uszkodzeń przesyłki w trakcie transportu. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie się wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu (np. zabrudzenie itp.). Sprzedawca informuje, że zużycie Produktu wykraczające poza opisany sposób powoduje dla niego całkowitą utratę jego wartości z uwagi na to, że w swojej ofercie nie posiada on rzeczy używanych. Sprzedawca zwróci Konsumentowi uiszczoną przez Konsumenta należność zgodnie z postanowieniami pkt XI regulaminu.
- Bezpośredni koszt zwrotu Produktu w wyniku odstąpienia ponosi Konsument. Jednocześnie Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakter produktu, jego cechy lub funkcjonowanie.
- Konsument, który odstąpił od umowy ma obowiązek zwrócić produkt Sprzedawcy, niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Konsument może zwrócić przedmiot zamówienia w całości lub części po dostarczeniu przesyłki kurierem – w terminie wskazanym w ust. 7 powyżej. Wówczas produkty, co do których Konsument odstąpił od umowy, należy odesłać na adres Warszawska 147, 25-547 Kielce.
- Sprzedawca nie odbiera kierowanych do niej przesyłek odesłanych za pobraniem.
- Zwrotowi nie podlega towar zamówiony na firmę, na którą otrzymali Państwo fakturę VAT.
XI. Zwrot należności Klientowi
- Sprzedawca dokona zwrotu należności niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych w przypadku:
a) anulowania zamówienia lub części zamówienia (w takim przypadku zwrotowi podlega odpowiednia część ceny) opłaconego z góry przed jego realizacją;
b) zwrotu Produktu (odstąpienia od umowy) z zamówienia, które zostało dostarczone za pośrednictwem firmy kurierskiej;
c) uznania reklamacji i braku możliwości wymiany produktu, usunięcia wady produktu lub obniżenia ceny. - W przypadku zwrotu Produktu (odstąpienia od umowy) Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca dokona zwrotu pieniędzy na rachunek bankowy Klienta (w tym powiązany z kartą płatniczą Klienta) – jeśli zamówienie było opłacone:
a) z góry za pomocą przelewu;
b) przy odbiorze u kuriera;
XII. Dane osobowe
- Klient wyraża zgodę na przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych podanych przez niego w procesie rejestracji konta lub w procesie składania zamówienia bez rejestracji w Sklepie www.boskie-zakupy.pl, w procesie korzystania ze Sklepu www.boskie-zakupy.pl, w tym dokonywania zakupów w Sklepie www.boskie-zakupy.pl. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych może uniemożliwiać świadczenie przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną oraz dokonywanie przez Klienta zakupów w Sklepie www.boskie-zakupy.pl
- Dane osobowe przetwarzane są przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca przetwarza dane osobowe w celu świadczenia usług drogą elektroniczną, zawierania z Klientem i wykonywania umów sprzedaży produktów zamówionych przez Klienta w Sklepie www.boskie-zakupy.pl.
- Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz do ich poprawiania i usunięcia. Dane osobowe mogą być poprawiane lub usuwane po zalogowaniu się na konto Klienta (zakładka „Moje konto”) lub poprzez zgłoszenie Sprzedawcy.
- Klient oświadcza, iż podane przez niego dane osobowe są danymi Klienta.
- Szczegółowe postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Klienta znajdują się na stronie internetowej Sklepu www.boskie-zakupy.pl poświęconej polityce prywatności.
XIII. Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- W której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- W której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- O dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
- W której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- O dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
XIV. Postanowienia końcowe
- W razie zmiany lub unieważnienia wskutek prawomocnego orzeczenia sądu, któregokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu, pozostałe jego postanowienia pozostają w mocy i wiążą Klientów i Sprzedawcę.
- Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby pozwanego lub sąd właściwy dla miejsca wykonania umowy.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie wiadomości przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta.
- W przypadku Klientów nie będących konsumentami nie mają zastosowania postanowienia niniejszego Regulaminu "Prawo odstąpienia od umowy".
- Regulamin jest dostępny pod adresem www.boskie-zakupy.pl
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu obowiązują od daty opublikowania ich na stronie www.boskie-zakupy.pl. Zamówienia złożone przed datą wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.